När ska ni ha barn?

Ska inte ni ha barn snart ? 

Denna frågan får jag typ minst en gång i veckan . Och Jag har kommit fram till att den frågan är typ aldrig rolig att få .
Nu menar jag inte endast ur eget perspektiv, utan för alla tror jag.  

Är det så att man VILL ha barn , men inte kan av olika anledningar ... Att man inte har pojkvän, att man inte har råd, att det inte är rätt timing, eller andra anledningar så är det jobbigt att påminnas av att man BORDE få barn snart ...

Är det så att man inte KAN få barn och försöker eller har försökt länge , så blir man ledsen .

Och är det så att man helt enkelt inte vill ha barn just nu eller inte känner sig redo , så ska man ändå besvara frågan och förklara sig . Att ens behöva ge en förklaring ?

Och är det så att man ÄR gravid och inte berättat det, så är det helt enkelt för det kanske inte är dags att berätta det än.. 

Så nej, den frågan är aldrig speciellt rolig ...  En sak om man pratar om det med vänner. För det är sånt vänner gör. Pratar. 
Men oftast är det folk man inte ens nära på något sätt som frågar .. 
Ska inte ljuga om att det är roligt att prata om detta med vissa , absolut ! Många har man "det" med, att man kan prata öppet , även om man inte är nära, men inte med alla. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0