Ödet .

Tror ni på ödet? Tror ni att det som "är meningen" kommer ske oavsett vad ? Och att allt sker av en anledning? Att det ibland kan vara helt rätt, fast  helt fel tidpunkt ?! Eller tvärtom.  
Både när det gäller kärlek, resor, platser, stora vägval i livet . 

Eller tror ni att allt händer pga ens val helt enkelt? Att man styr helt och hållet själv? 
Oftast är det svårt att välja då känslorna och hjärnan oftast är emot varandra . 

Jag vet inte vad jag tror . Känns lättare att skylla på ödet ... 
Nä Men jag hoppas att allt händer av en anledning och att det som inte blev inte var meningen (inte för att det nödvändigtvis är fel, men kanske att det lett till något annat som i slutändan blivit fel) och att det som är rätt hittar rätt till slut, även om det känns omöjligt. 
Det är något jag har lärt mig, ingenting är omöjligt! 

Det är spännande hur ett liv formas genom allt man gör. Väldigt intressant. Och att man aldrig vet vad som komma skall, även om man har hela sitt liv planerat. Vad som helst kan hända. Och det är väl det som är spännande med livet?! Och samtidigt skrämmande. 

Nu pratar jag i gåtor igen. Jag har varit en riktig tänkare de senaste dagarna. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0