Filmtips från mig

Här kommer tips på några riktigt bra filmer.... Såg the hurricane här om dagen, längesen jag såg den sist.... Den är verklighetsbaserad.... Och kom att tänka på andra filmer som är snarlika:

The Hurricane
Nyckeln till friheten 
Gröna milen
Stekta gröna tomater 
sleepers
Juryn- a time to kill

Det är samma stuk på dom , alla de här är lite äldre filmer med riktigt bra och kända skådespelare....
framförallt handlar dom om orättvisa, rasism, mord, lagen, våld, fängelse osv....  Jag älskar sådana filmer fast jag blir lika förbannad och ledsen varje gång! Men dom är helt klart sevärda!! 

Har ni några filmtips till mig??? Tycker inte det kommer så mycket bra nu för tiden :/ 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0