Sminktips 2

(Detta är för er som INTE kan sätta på fransar! Så ni som kan, hoppa över detta inlägget:))

Jag är expert på detta.!! Men i början kunde jag verkligen inte! Tyckte det var skitsvårt!
Men allt hänger på limmet! Fransarna kan vara vilka som helst egentligen... H&Ms eller vilka som! Men limmet ska man kasta direkt. Det absolut bästa är det man får från depends lösfransar. Man får en svart och en vit! Dom är BÄST! eller en man köper på kicks (en lite större tub, minns dock inte vad den heter). Dock tror jag limmet är en vanesak....



I alla fall. Misstaget som de flesta gör fel (inklusive mig i början) Är att man påför limmet och sätter på dom direkt! Dom blir fel, klibbar sig, fastnar inte och det slutar med att man har lim på hela ögonlocket och skiter i det till slut!
Det man ska göra är att vänta ca en minut från det att man sätter på limmet.... Så limmet hinner torka! Det är då det blir klistrigt! Inte förrän då ska man sätta på den på ögat, då fastnar den direkt och klibbar inte.

Detta är en självklarhet för oss som kan och är vana, men tro mig, det är inte alla som vet, och det är inte lätt att veta heller om man aldrig gjort det. :)

Make up your life! ;) Skitfint till fest! Jag har alla möjliga sorters fransar...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0