Mina Tattoos

Äntligen har jag fotat mina två nya tatueringar så ni kan se :) Inga bra bilder men det får duga sålänge..

(Har täckt för bakgrunden eftersom det är så jääkla stökigt efter i lördags :P)


Min fjäril står för frihet och skönhet. Vilket jag tycker passar bra in på mig. Med skönhet syftar jag inte på ytlig skönhet. Jag menar skönheten som finns inom allt och alla. Att kunna se den. För det finns något fint i allt. Och jag själv anser mig vara en god människa gentemot mina medmänniskor.
Friheten är viktig för mig med tanke på hur många som inte lever som dom vill. Detta pga många olika anledningar, religioner, kulturer, länder, föräldrar, pojkvänner, ”vad ska folk tycka” osv. Jag har själv varit med om detta och därför vet jag vad jag pratar om. Jag vill inte gå in på det i detalj, men man kan säga att jag var FAST och gjorde saker endast för att ”så är det bara” fast jag egentligen inte ville eller trodde. När jag lyckades komma ifrån det, så var frihetskänslan det bästa jag upplevt, att göra precis vad man vill ! Och så tycker jag alla borde leva. Som dom själva vill! Och rosa färgen, för att det är min färg :)




Texten With or without you.... är liiiiite I samma riktning. För det första är jag en tvillingsjäl- Jag har alltså två sidor som alltid vill motsattsen till varann, vilket ofta resulterar i beslutsångest. Jag är liksom två personer som tycker tvärtemot varandra.  jag försöker lära mig att leva med det, ,men det är svårt då det skiljer sig så mycket från varandra. Därav Två valalternativ i texten. -  Kan inte leva med dig, kan inte vara utan dig... +att jag tycker det är fint budskap. Som man kan tolka lite hur man vill.... Jag klarar allt!!! Med eller utan dig.
Dessutom betyder U2s låt också mycket för mig.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fint Paulina! :)

2011-11-21 @ 20:59:27
Postat av: Sofie

JÄTTEfina båda två !! :D Älskar fjärilen ! :D

2011-11-24 @ 17:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0