Are you for real? Looneys!!!

Nu ska jag gnälla lite ;)

Trött på alla dessa jävla status uppdateringar på facebook och bloggar
”beach 2011 here I come”, ”nu ska jag till gymmet och träna”, ”Ikväll blir det hårt pass” osv osv....

Slösurfade lite bland olika bloggar idag, många nya jag aldrig besökt tidigare...
Det jag hittar (på en del av dom) är: inlägg/bilder på minimala maträtter eller inlägg om träning och bilder på dom själva poserandes i träningskläder och vattenflaskan i högsta hugg.. alltså! Seriöst?
Vad är grejen med detta? Har alla blivit helt sjuka i huvudet och tappat förståndet?!?!
Tycker det är så sjukt töntigt!  (såvida det inte är en träning&hälsa blogg för då går man in av anledningen att läsa om sådant)

Undrar starkt vad det är dom vill bevisa?  Är det Bekräftelsebehov??
Vad förväntar ni er liksom? En kommentar om: "GUUUD VAD DUKTIG DU ÄR!!; ÖNSKAR ATT JAG VORE LIKA DUKTIG  Som du!!!!"  Jag blir iallafall inte imponerad! Nepp. Inte det minsta! Tvärtom. Tycker bara ni verkar desperata som gör allt för att någon dag få en komplimang om att ni blivit smala. Tycker faktiskt det bevisar osäkerhet när det blir så överdrivet. Tränar man borde det väl räcka att man själv känner sig nöjd.

Alla har självklart rätt att leva sitt eget liv på sitt eget vis och skriva om precis vad dom vill i sina bloggar/facebook, men det går i överstyr ibland. Man kan nästan likna det med sjukdomar anorexi och liknande (vilket det absolut gör för vissa.) lite så psykiskt liksom.
Självklart drar jag inte alla över en kam!  Jag tycker det är bra att folk skriver om träning. Det kan hjälpa och inspirera andra, för utan inspiration och motivation så är det jättesvårt att komma igång, så visst är det bra....  Till viss mån! OM man inspirerar andra på ett positivt sätt till att träna för att må bra och för att det är kul. Och inte inspirerar andra till att må dåligt över sin kropp, känna press, ideal eller ätstörningar.

(Jag har tidigare skrivit min åsikt om mat/bantning.) När det gäller träning så skriver jag också om det ibland. Och jag kommer fortsätta göra  det för att det är en del av min vardag och jag skriver om mitt liv, och det är något jag tycker är kul! jag kommer lägga upp bilder och visa vilka förändringar träningen gör med min kropp osv.MEN jag skriver inte ens en tiondel  av gångerna jag tränar faktiskt..(hade  jag skrivit om det varje gång hade bloggen blivit tråkig! ) Det är liksom  en del av min vardag, och jag uppdaterar inte min status varje gång jag exempelvis diskat, eller duschat?

Jag kommer liksom inte lägga upp bilder på mig själv i träningskläder i olika poser, skriva exakt hur många minuter jag tränar, exakt vilka maskiner jag använder mig av, exakt vilka kroppsdelar jag tränar varje dag eller exakt vilka pass jag går på? till vilken nytta? tror ingen bryr sig faktiskt!
Jag klagar inte på att folk är nöjda med sig själva. Det är riktigt bra när folk vågar vara stolta över sig själva!!! Det gillar vi! :) MEN Jag är inte intresserad hur många minuter andra spenderar på gymmet. Helt ointressant för mig, jag hoppar över sådana inlägg.

Alla jag pratar med tycker samma.. -det är tråkigt och patetiskt att läsa om-

Hoppas detta bara är en fas och att denna hetsen går över snart....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra skrivet. Håller helt med! Jäkla trist med sådana inlägg.

2011-03-08 @ 11:11:05
Postat av: Anne

hahah ohoj så hatiskt haha! Läs inte de "tråkiga" bloggarna då;) Själv är jag inte så förtjust i matinlägg, "idag har jag lagat detta" och en bild på mat.. wööe!

2011-03-08 @ 20:27:19
URL: http://annenimtoft.blogg.se/
Postat av: Paulina

Haha oj visst nån som tog illa upp- menade inget personligt mot någon din dummer!! :)

nänä, inte hatiskt, sjukt uttråkad bara, skilnad! ;)

Och ne, läser inte dom. som sagt..surfade runt, kom in, och lämnar dom lika snabbt:)

Inte?! :/ tycker visst jag sett en del matinlägg i din blogg.. hm



2011-03-09 @ 08:50:07
URL: http://mepaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0