Låt inte era minnen bli större än era drömmar

Det har varit en tuff vecka. Jag mår bra, bättre än på länge. Men den har varit sjuuukt jobbig av olika anledningar.

Bara denna veckan vet jag tre som har gått bort...  
-Tre fina änglar. ♥ R.I.P

Jag tycker det är så fruktansvärt hemskt. Varför ska sånt hända? Varför är allt så orättvist?

Det får mig att börja tänka på livet. Allt man har och att man verkligen ska uppskatta det! Älska sina medmänniskor och att man ska leva sitt liv och uppfylla sina drömmar. Det är sjukt hur snabbt allting kan tas ifrån oss.

Jag tycker det är viktigt att leva sitt liv precis som man vill leva det! Göra vad fan man vill, när man vill! Vill man resa så gör det, vill man bo på samma ställe hela sitt liv så gör det, vill man vara homosexuell så var det, vill man börja plugga när man är 40 så gör det, vill man skönhetsoperera sig, GÖR DET ... you get the point!
Livet är för kort för att göra andra glada och anpassa sig efter andra. Det är så otroligt många människor som inte är nöjda med sina liv, som lever med att ”vända kappan efter vinden”.
Det kan vara ett jobb som man är missnöjda med, en relation man inte trivs i eller vänner som får en att må dåligt osv. Är man inte lycklig så kan man inte göra någon annan lycklig heller!

Varför vågar man inte  chansa och se vad som finns på andra sidan??? Jag tror det handlar om trygghet! Man vågar inte. Man är rädd för att förlora det man har... men om man inte chansar kan man inte vinna något!?!!??!! Risken finns att allt går åt helvete, ja! MEN det kan inte vara värre än det man redan lever om man ändå inte är lycklig?! Om man däremot chansar så kan vad som helst hända och om inte annat får man stor erfarenhet i livet.

Tänk er när man ligger där på dödsbädden och tar en resa tillbaka i tiden och undrar hur ens liv skulle varit om man gjort det man ville men inte vågade. Så vill inte jag känna! Man vill ju kunna kolla tillbaka och ha erfarenheten att ha gjort det man ville och kände för i alla situationer och vara nöjd!

Det enda man tar med sig när man dör är minnen. INGET ANNAT! Hur rik man än är eller hur mycket man än har -det är ingenting värt då! därför är det viktigt att se saker, göra saker, följa sina drömmar, hur de än ser ut! Varför ska man bry sig om vad andra tycker? Varför ska man nöja sig?
Jag har hellre lite och upplever mycket än tvärtom! Vissa offrar hela sitt liv för en exempelvis sin karriär, och glömmer bort det viktigaste, att leva, glömmer bort barnens uppväxt, och upptäcker det tyvärr allt för sent.

Jag hatar rutiner, och allt som hör till! Sådant som människor bestämt att så SKA det var. karriär, bil, hus, barn och hund-typen... Det kan vara underbart det med, om det är det man vill. Men man ska inte göra saker bara för att det ska så vara.

När man föds är livet som ett tomt papper, där man själv skriver sin egna berättelse. Så klart vill man göra det bästa av det.

Detta är självklart inte så enkelt. Jag tänker såhär men det är inte så lätt att följa det. Men jag försöker.

Think outside the box people ;)
´



Take care!


Kommentarer
Postat av: Charlotte Nylund

Hej! vad intressant din blogg verkar vara. lär definitivt läsa dina poster igen. :) Ha en bra dag :p

2011-06-29 @ 16:57:05
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0