Beautiful girl

Skönhet kan oftas utnyttjas till en fördel. Människor som är vackra/snygga/söta.. whatever... brukar ha nytta av det.
Ser man bra ut så är det lättare med mycket! Så är det bara!! det är fakta! (Inte med allt, men mycket! I längden är det såklart insidan som räknas, men i ytliga, kortvariga, snabba lösningar så hjälper det att se bra ut.) Även om folk säger att utseendet inte spelar någon roll.
Världen är sjuk! (Den här useendesfixeringen är mer vanlig utomlands. Sverige är ju lilla landet lagom.. så här märks det inte lika mycket.)

Jag påstår inte att jag är världens snyggaste, absolut inte, men jag uppfattas i alla fall inte som ful. Och jag har alltid upplevt detta som något positivt! Jag har haft mycket nytta av mitt utseende, t.ex ♦på nattklubbar (komma in gratis, slippa kö, få gratis i baren m.m), ♦med jobb  ♦På flygplatsen, en gång hade jag EXTREMT mycket övervikt, och vätska så som parfymer, sprit som man egentligen inte får ha med sig i handbagaget, jag var egenltigen tvungen att ta ut och bara lämna en massa grejer, som alla andra fick göra... men killarna på kontrollen lät det gå. + en massa andra liknande grejer...  Det har alltid uppskattats!


MEN på senaste tiden har jag upplevt detta som något negativt. Vid tre olika tillfällen har jag känt mig kränkt och blivit RIKTIGT besviken på folk, precis som man inte blir tagen på allvar för att dom tycker man ser bra ut? Det har gällt riktigt allvarliga saker; killar som utnyttjar en, svartsjuka flickvänner till kompisar, Seriösa människor som doktorer som uttryckt klantigt + lite andra mer privata saker som jag inte vill gå in på...Så det stör mig något så fruktansvärt!
Så jag har bestämt mig, Jag ska vara det fulaste jag kan hädanefter






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0