127 hours

Baserad på en sann berättelse om en äventyrare som är ute på bergsklättring nära Grand Canyon i USA. Då han plötsligt får en sten på sig och fastnar mellan bergen. helt ensam.  
Filmer går i princip ut på att visa hur han timme för timme hanterar siituationen.
Jag rekommenderar egentligen inte filmen då den är riktigt seg och enformig. Men just att den är verklighetesbaserad gör att man ändå vill se den.
Det intressanta är hur stark människans vilja att överleva är, att man kan klara av så sjuka situationer.
För mig var den lite psykiskt påfrestande, Jag hade aldrig klarat det känner jag! smärtan, paniken, hungern, sömnen, värmen, kylan, tiden, osäkerheten att inte veta om man kommer att klara sig, och bara känna sig fast!
De flesta vet säkert redan hur det gick för honom då detta uppmärksammades mycket när det hände 2003.





Kommentarer
Postat av: Anonym

thanks!=) Händer ikväll då?

2011-02-25 @ 17:14:54
URL: http://alinah.se
Postat av: M E R E I

- den filmen vill jag se!

2011-02-25 @ 17:40:20
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0