CIDESCO Kosmetologskolen

Jag ska bli Hudterapeut!
Skolan heter Cidesco Kosmetologskolen och ligger i Köpenhamn! Känns bra! Ja, det kommer bli en hel del pendling, men äch! känns SKÖNT att lämna Trelleborg lite och bege mig ut till storstaden! :)

Allt inom hälsa och skönhet har alltid varit ett stort intresse och denna utbildningen har det mesta jag vill ha!
Vi kommer att lära oss allt inom hudvård, smink, kost & hälsa, massage, manikyr, pedikyr, epilering, fantasy-make up, kroppsmålning, laserbehandlingar, LPG (för att slimma kroppen/anti celluliter) vaxning, Detox (ta bort slaggprodukter från kroppen) IPL (minska synliga blodkärl) hur man formar ansiktet smalare, bredare, längre osv...Så sen kommer ni att kunna komma till mig när ni vill bli fiiiina!


Det är ganska brett och man kan jobba inom mycket olika saker... exempelvis: Salonger, Kliniker, Spa-anläggningar, jobba på inom PR/marknadsföring/inköp/säljavdelning eller annat på ett Skönhetsföretag, jobba i butiker som Makeupstore/kicks osv, bli egen företagare eller utbilda mig vidare! Såå ja... mycket att välja på !





Kommentarer
Postat av: M

Lycka till....

Jonte ställer säkert upp och hjälper dig

2011-12-22 @ 20:54:09
Postat av: Anonym

Grattis ännu en gång, kom ihåg: Ha Kul, jätteviktigt! :)

2011-12-24 @ 14:05:04
Postat av: Mikael Hostrup

Det lyder spændende!

Postat av: Anonym

Jag ska också börja där, 1 mars;)

2012-01-26 @ 19:37:26
Postat av: Paulina

Ska du? Vad kul!! :) Jag kommer missa första veckan för vi hade planerat en resa långt innan jag visste om utbildningen, men jag börjar andra veckan :D

Vad heter du då?? :)

2012-01-26 @ 20:43:14
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej! Ska också börja där 1 mars :) kommer bli så himla kul, roligt med fler tjejer från Skåne :)

2012-01-29 @ 17:22:03
Postat av: Sofie

Hehe, det va ja som skrev innan;)(hack kycklingen^^) ska plugga på manikyren nu vi ses imorn thihii;)

2012-03-15 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0