Trust .

Igår såg jag filmen Trust.
Den handlar om en 14-årig flicka som stämmer träff med en vad hon tror är en kille i hennes ålder, som hon har chattat med en längre tid.... vilket visar sig vara en pedofil.
Filmen var lite seg, men riktigt bra! med ett bra budskap och handling.
Jag har lite hatkärlek till sådana här filmer. Jag kokar av ilska varje gång jag ser filmer som handlar om hemskheter och orättvisor (speciellt mot barn och kvinnor). Jag gråter och blir så förbannad så jag liksom bara vill in i skärmen och stycka dom jävlarna... ! haha.. Men samtidigt vill jag se dom för jag vet att det är saker som händer på riktigt dagligen runt om i världen, det är verkligheten! Och jag brinner för dessa frågor. (Jag hade kunnat leva för att hjälpa utsatta människor i olika situationer.)

Med alla faciliteter vi har i dagens samhälle, så som internet till exempel, har man tillgång till allt! Det är svårt som förälder att ha koll på vad barnen gör vid datorn. Även om man kan blockera vissa hemsidor så hjälper det inte alltid. Som i detta fallet.
Internet har underlättat så mycket för utveckling, men lika mycket mot bedrägerier, falskheter och ondska i världen. Dessa människor är så sjukt smarta egentligen, de manipulerar och lyckas få den andra att lita på dom, just för dom är så snälla, perfekta och trovärdiga... Och skapa en vänskap under en lång tid.
Man ska aldrig lita på någon genom nätet! Hur snälla dom än verkar! Även om de flesta är bra människor som kanske bara söker kontakt så finns där rötägg. - Man vet aldrig vem som gömmer sig bakom skärmen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0