mattips när ni har idétorka :)

Oj, glömde helt och hållet att blogga igår.. Hade massa inlägg på lager, men det får bli till en annan gång. Igår var jag bara hemma efter jobb, det händer inte så ofta. Så hade planerat att sortera bland mina bilder och lite annat, men efter allt disk och städ så orkade jag inte, så jag satte på en film istället, vart helt slut! ont i hela kroppen- På senaste tiden har jag blivit lite städfrak, så jag kan inte ta det lugnt.

Igår lagade jag iallafall en skitgod middag!!
Pasta med tigerräkor =) Till det hade jag baguetter i ungnen med olivolja, ost och vitlök.



Jag hade i:
Tigerräkor
kräftstjärtar
vitlök
lök
purjolök
grädde
champinjoner
babyspenat
minispenater
lite soya
lite sambal oleke
Pesto
+ kryddor av olika slag... bl.a: Salt & peppar, curry, örtagård, cayennepeppar och Red thai curry

Jag stekte tigerräkorna och kräftstjärtarna i vitlök (bara en liten stund i högsta värme) Sedan la jag i lök och purjolök, även det bara en liten stund, sen häller man i grädde och sänker värmen.... Och sen resten av ingredienserna.

Väldigt enkelt och går jättesnabbt =) Det blev verkligen SUPERGOTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0