mobilspöke?

Här om dagen pratade jag med Micki i telefon, och mitt i samtalet så hördes det ett jättekonstigt ljud, som en alien-röst? (vet inte vad dom har för röst, men det lät ungefär så..) haha.. Det lät som "den" sa något, fast det sprakade och det var mycket oväsen i bakgrunden plus att det lät som "rösten" snabbspolades.. haha Skitkonstigt! Jag trodde först det var Micki som flippade ut och började prata konstigt men det var det inte! :) Det sjuka var att vi hade pratat om begravning och kyrkogård precis innan.
Undra om det var ett litet spöke kanske? hihi.. Alla tycker det verkar sjukt men jag tror på sådant, andrar och det övernaturliga. p.g.a jag själv varit med om lite kusliga saker.



På gamla tiden, var byggnader en av de mest centrala ställen för människor. Det var stället man sov, studerade, åt osv. Huset är speciellt symbol för trygghet, glädje och kontakt. Därmed oftast gamla hus som spökar..
Precis som vi uppgraderar oss i och med den moderna teknikens avancerade utveckling så gör spöken likadant, de kommer säkert spöka på ett helt annat vis. Genom att exempelvis spöka genom mobiler/internet. (Vår generations spökfilmer kommer nog heta ”The Haunted Google” haha!)
Antalet telefonsamtal som tros komma från spöken har ökat kraftigt under de senaste fyra åren.
Ett spöksamtals typiska karaktärsdrag är vanligen att mottagaren hör dimmiga röster som låter fjärran och att numret inte är möjligt att se på mobilen eller att det tycks komma från något konstigt nummer. Ett exempel på det är: ”000000000000” (tolv nollor)
intressant fenomen!

Det har hänt mig ett antal gånger att mobilen ringer fast den är avstängd? Och ibland när den ringt och jag kollat så har det stått mitt eget namn eller nummer (alltså att jag ringer till mig själv?). Konstigt! Men det första man tänker på är såklart att det är något tekniskt fel, men vem vet?

Vad tror ni om dessa mystiska samtal? Har ni fått något mystiskt samtal någon gång?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0