Två personligheter?

Jag kan förvandlas till två helt olika personer. 


Visst att man kan vara på olika humör eller ändra uppfattningar om saker och ting. Ibland är man arg, sur, ledsen, glad o.s.v. Men detta är vilket humör man är på och handlar bara om hur man känner för stunden, det är inget karaktäristiskt drag i personligheten. Alla känner olika och beter sig olika p.g.a. olika situationer eller olika omständigheter som påverkar.
Skillnaden mellan humöret och personligheten är att personligheten borde vara vem man är: mönster av känslor, tänkande och beteende, vad man har för åsikter, värderingar, tankar, vad man anser vara rätt och fel,  ALLT! Personligheten är just det som skiljer en person med en annan.

Därför tror jag det är något fel med mig. :P För jag har verkligen två personligheter:

Den ena delen av mig är stark, positiv, våglig, självsäker, spontan, äventyrare och Älskar allt och alla. Går med på det mesta, tycker om det mesta, inte det minsta lilla svartsjuk, vill uppleva, vill göra allt!

Den andra delen är skör, osäker, blir lätt sårad, sällskapsjuk, svartsjuk och är superkänslig!

Båda dom här personligheterna är rena motsatsen till varandra, men så envisa! när jag känner någon av dom här personligheterna känns dom 100% verkliga! Jag är helt ärlig när jag säger vad jag tycker,  så det är inte så att jag försöker vara något jag inte är. Utan jag säger EXAKT hur jag känner, bara det att jag känner två helt olika saker. Jag får kämpa mot mig själv!

Är detta normalt? Stackars folk i min omgivning :P  Först kan jag t.ex säga att det är helt okej att göra en viss sak och verkligen TYCKA det, en stund senare kan jag börja gråta och känna mig sårad och besviken över något som jag några minuter tidigare t.o.m. tyckte var kul. Hur är detta möjligt? Ibland kan det vara rätt stora saker.  
Just nu är jag mitt emellan de här stadierna... mest förvirrad. :S

Det är jättejobbigt då det påverkar hela mitt liv eftersom jag har svårt att bestämma mig för olika saker, velar alltid. Kan vara allt från små till stora beslut.  



Edit:
Efter att jag skrivit detta inlägget pratade jag med Anna…(Om något helt annat) Så nämnde hon att Peter hade frågat henne om hon var tvilling…. (eftersom hon velade så mycket över något).  Så hade han förklarat att Tvillingar har två personligheter. Två HELT olika personligheter som bråkar med varandra, Båda är lika starka och envisa och vill allt lika mycket. Och att man därför har svårt och bestämma sig och velar om allt möjligt.
Inte konstig man är så förvirrad om två olika personligheter bråkar inom en, och båda är lika starka.!? Så SJUKT att hon nämnde detta samma dag som jag skrev detta inlägget! (utan att hon hade läst det) Precis som att gud skickade ett litet svar till mig :)

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

..tror att mitt stjärntecken (Vattumannen) kan ha något med mina, som jag upplever det, två helt olika personligheter. Har hört nån gång att vattumän antingen blir geni eller hamnar på mentalsjukhus haha! ;)

2010-05-27 @ 09:52:43
Postat av: Paulina

Jo men faktiskt tror jag på att ens stjärntecken spelar en roll i ens personlighet. haha... Då får vi hoppas på att du är ett geni! :)

2010-05-27 @ 10:40:28
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: blondie

har du personlighetsklyvning?

2010-05-28 @ 15:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0