Beslut!


Igår när jag, Micki och Anna satt och fikade på Espresso House och pratade om allt mellan himmel och jord så kom vi in på det här med besluten man gör genom livet. Och nu menar jag inte de små besluten om vad man ska göra en viss dag, helg vad man ska äta osv, utan Livets STORA och VIKTIGA beslut!
Under hela sitt liv är det ganska många gånger man hamnar i situationer då man måste ta ett viktigt beslut som kan innebära stora förändringar i ens liv eller till och med hela ens framtid. Tillexempel när man köper hus, skaffar husdjur, väljer partner, vem som ska vara pappa till ens barn, osv... det är något som följer en hela livet!
Och jag måste säga att jag hatar dessa besluten! Det är så himla svårt! Det hade varit skönt att ha någon som vägleder en, som väljer besluten åt en :) Vi pratade bl.a om att tillexempel gå till en spådam.. haha...
Men det hade man egentligen inte heller viljat, för om det skulle vara så att man tog fel beslut någon gång så vill man inte ångra sig hela livet för att man lyssnade på någon annan, utan hellre då ångra sig för att man själv tog fel beslut.

Kanske det livet går ut på och det som gör livet mer spåännande och roligt? Att man aldrig vet vad som komma skall?!



Jag får ångest när jag tänker på livets stora frågor...
Ska man leva och tänka igenom varenda beslut riktigt ordentligt och planera hur ens liv ska se ut i detalj i förväg (Plugga, jobb, när man ska få barn, gifta sig osv) eller ska man bara leva, vara lycklig just för stunden och skita i allt och se vart det leder en? Vad tycker ni?!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0