Religion


Jag har väldigt svårt för religioner. Speciellt, sekter och liknande som är fanatiska!

Jag ogillar religioner i allmänhet för att Allt handlar om makt och pengar!  Kyrkan, Gud och Religion är största boven i världshistorien och är skyldig till mycket av världens elände.

• Man ska döda i Guds namn (i krig) 
• Två personer som älskar varandra kan inte vara tillsammans. osv osv.

Ska detta föreställa Kärlek? En kärleksfull Gud? Att makten är God?
Det går inte ihop!!! Det är största lögnen EVER! Kyrkan/religioner är alla tiders mästare av falska löften!

Jag ogillar religioner när det gäller individuellt, om man t.ex tänker på dom mer extrema religionerna.
Jag tycker att det mest är trångsynta människor som verkligen TROR på att dom är lyckligare än alla andra, vad dom kallar ”inre lycka med gud”.  Dom har ju aldrig upplevt något annat?! (iallfall dom som växer upp med föräldrar som är religiösa och tvingas in i det som små.) Man kan inte säga att man inte gillar en viss livsstil om man inte har testat den!

På tal om det så tycker jag att det är SJUKT att barn tvingas in i detta! Ibland läser man texter om folk som har växt upp i en religiös familj och hur det har påverkat dom , hur skadade som har blivit av det.  Dom växer upp med att ständigt höra att allt är fel och att gud ser ALLT dom gör. Stackars människor!!!! Även när dom släpper detta och känner sig ”befriade” så har dom ändå svårt att njuta av livet eftersom dom växer upp med dåligt samvete för saker som är helt normala, som t.ex att ha sex. Dom har ingen egen vilja eftersom allt alltid har varit påtvingade tankar (hjärntvättade!).

Någon uråldrig människa som har hittat på att det finns en osynlig gubbe uppe i himlen, som kollar på dig och allt du gör under hela ditt liv! Om du inte gör som han vill, så kommer du att straffas! I en plats med eld och tortyr där du kommer att hamna och lida förevigt och tänka på allt ”ont” du har gjort och ha tid att ångra dig!
Men gud är snäll! Och Han älskar dig massor!
:)

What?! BULLSHIT! Om gud är kärlek. Hade han inte straffat för att inte välja honom?!

VAD FAN är detta för skit att lära ett barn???? Hur kan dom förstöra människors liv på detta sättet? Tror dom; föräldrarna/prästerna/ eller- vad-det-nu-är att barnen går med på detta av egen fri vilja? För att dom TROR på gud??
Dom gör det av rädsla och ångest!! Sen är det försent att ta sig ur när dom blir äldre. För då är dom redan udda människor utan ett socialt nätverk. Många av dom här sekterna hotar också med ”Utfrysning”, att dom aldrig mer kommer att prata med personen i fråga om denne lämnar dom, hur lätt är det då när hela deras liv bygger på det?? och de enda människor de känner är de som är med?? (Eftersom dom inte får umgås med folk som inte har samma tro.) Allt utanför deras gemenskap kallas för satans organisation i vissa sekter. (hur sjukt är inte det? Skulle man vara ond bara för att man inte är religiös?)

Om man tänker efter så är det mest gamlingar och utstötta som inte passar in någon annanstans som väljer religion för att känna en viss trygghet, och hopp!
Det finns ju miljoner olika religioner, och det sjuka är att var och en av dom här tror verkligen att just deras är den SANNA religionen. (när sannolikheten för det är en på miljonen)

Jag var väldigt intresserad av detta ett tag och försökte verkligen förstå hur dom tänkte, så jag  ifrågesatte dom, men då kunde dom inte svara på mina frågor, så det gillade dom minsann inte. Dom vill alltså att man ska lyssna, nicka och le :) inte ifrågesätta någonting.
Vad fan tror dom att man är??!?!?! Någon jävla docka dom kan styra som dom vill?


Religion tar åt sig miljarder kronor och folk som tror att det är ”sanningen”. Sjukt att det fortfarande finns kvar och att det inte har dött ut än. Är människor fortfarande så outbildade och korkade?






Kommentarer
Postat av: Mr T

Ja förstår dig P men tänk på vad du skriver!!

2010-02-16 @ 16:40:56
Postat av: Paulina

Jag skriver vad JAG tycker om det, inte ren fakta, utan endast MIN åsikt inom detta och hur jag upplever personer efter mina egna erfarenheter, vad jag har läst, osv. (dessutom menar jag dom mer extrema sekterna)Inte meningen att göra någon upprörd eller att någon ska ta illa upp. :)

2010-02-17 @ 08:15:14
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet!! Håller med dig helt och hållet!

2010-02-17 @ 10:30:28
Postat av: Mr T

du gör inte mig upprörd,tänkte på vissa andra!!

2010-02-17 @ 16:58:13
Postat av: Anonym

bara för att man är religiös, är man outbildad och korkad?

2010-04-13 @ 11:28:19
Postat av: Paulina

Återigen syftar jag på de mer extrema religiösa fanatiker som låser sig vid deras egna tankar och inte är öppna för andra alternativ. Faktiskt så tycker jag så om sådana personer. Syftar också en del på dom som går på det efter alla lögner som bevisats genom tiderna.

2010-04-13 @ 15:14:40
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

som vilka lögner t.ex?

2010-04-14 @ 15:21:59
Postat av: Paulina

Ja, allt möjligt som kommit fram om hur kyrkor fuskar med pengarn hur folk utnyttjats osv. framgår ganska tydligt i inlägget vad jag tycker om det och varför.

2010-04-14 @ 16:01:12
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag hatar dom här pedo-prästerna som finns inom det katolska kyrkan, äckligt.

2010-04-16 @ 18:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0