Money money money....


Man hör oftast att Pengar inte ger lycka, utan det är vänner, hälsan, familj... bla bla bla.... Jag håller med! Familjen, hälsan och vänner är ALLT! MEN Jag har aldrig trott på att pengar inte gör en lyckligARE!
För visst blir man lycklig av pengar?! Det finns SÅ MYCKET jag vill göra eller köpa som jag inte kan pga att jag inte så mycket pengar som jag önskar att jag hade.
Jag hade tillexempel haft ett helt annat jobb, startat något eget, hållt på med olika projekt, rest runt hela välrden, shoppat varje dag, haft mitt drömhus....  Och klart det hade bidragit till att göra mig lyckligare! Ingen kan påstå något annat.
Så tänker jag! 

Men igår såg vi fimen Click med Adam Sandler, jag har sett den förr men jag hade glömt hur hemsk den egentligen var! Det är en Komedi, producerad av "Happy Maddisson" dessutom, som alltid gör roliga filmer, men denna är riktigt sorglig (iallafall mot slutet)! Och budskapet träffar en rakt i hjärtat!
Man får sig en riktig tankeställare om vad man ska värdesätta i sitt liv. Och att man aldrig ska låta jobb/pengar/karriären ta över sitt liv och gå före familjen. Den visar verkligen hur mycket man förlorar på det!
Gud vad det kom tårar mot slutet! min kudde blev helt blöt... haha..

En tankeställare!





Kommentarer
Postat av: Mr T

håller med dig pengar gör en lyclig,men man kan ha det jävligt bra utan oxå,beror på hur man ser det.

men jag hade gärna tagit emot ett par miljoner!!!!

2010-02-17 @ 17:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0