Twofaced!

Ibland använder jag bloggen för att ösa ut mig grejer... Och ibland är jag dålig på att fatta mig kort....

Pratade med en vän igår om hur vissa tjejer beter sig. Varför i helvete håller vissa på som dom gör?! Man kan störa ihjäl sig på det! Jag har nog skrivit om detta tidigare, men det är ett återkommande problem.


Om det är något jag har
väldigt svårt för så är det människor som vänder kappan efter vinden. Jag är själv en person med starkt rotade värderingar och skulle aldrig ändra mig hejvilt bara för att situationen eller sällskapet ändras. Jag kan stå för det jag tror på! Och om jag skulle säga något illa om någon har jag alltid sagt det till presonen det gäller också!

Jag vet vissa tjejer som tillexempel snackat skit om mig, spridit lögner eller saker som varit privata osv. Som kan ha varit ganska odiskret utfört, om man säger så.  Sedan när man råkar hamna på samma fest eller liknande, vill dom plötsligt prata, ta kort, va med mig osv osv.

Man behöver inte älska mig, man kan inte stryka alla medhårs. Människor är olika och det är helt ok! Men ogillar man mig kan man ogilla mig hela tiden, kom inte och lek kompis sen. Jag menar, om jag inte kommer överens med en person håller jag helt enkelt mitt avstånd. Fattar inte varför folk gör så?
Man hänger ju inte efter och låtsas gilla den? Folk brukar märka tydligt om dom inte är omtyckta av mig. (Måste tillägga att jag inte ogillar speciellt många, personen måste ha gjort mig något för att jag ska ogilla honom/henne. Förutom vissa undantag sålklart, som bara inte går att gilla ;))



Tjejer är så himla avundsjuka på varandra! Tycker det är så oerhört oattraktiv med tjejer som inte kan hantera att andra tjejer är snygga eller framgångsrika. Det är mycket sällan tjejer gläds åt andras framgångar, utan då kommer avundsjukan och skitsnacket fram!
Hatar all sorts falsk beteende! Folk är så snabba på att hugga så fort någon gör något fel, utan att ens veta orsaken eller bakgrunden till det. Folk ska snoka och lägga sig i andras liv, problem och förhållanden. (inte med tanke av att hjälpa, utan av en annan anledning som jag inte riktigt förstår... Men antar att det är antingen för att förstöra, eller helt enkelt nyfikenhet) 
Hur länge ska dom hålla på så här och fortsätta glida när det är så genomskinligt?! Dom borde skämmas! :) De sjunker ju bara i andras ögon?! Det finns en del som sjunkit i mina ögon på senaste. Egentligen är det bara synd om dom, de är så patetiska så det är tragiskt! Det är så lågt och det bara lyser dåligt självförtroende om dom!


Det värsta är att dom själva inte vet om att dom är så, dom tror så innerligt på sina egna lögner och falskspel så när dom läser detta tror dom att det handlar om andra.
 
Du kanske är en av dom?

Känner du dig träffad?






PS: Måste bara tilläga att det inte är någon som gjort mig något just nu! Kan verka så på texten. Men så är det inte! :) jag går bara in för det så mycket när jag börjar tänka på det :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har så jävla rätt, jag hatar också tjejer two-faced. Varför är dem så överhuvudtaget?:(

2010-04-16 @ 17:59:45
Postat av: Anonym

Du har så jävla rätt, hatar också two-faced tjejer. Varför är dem så? :(

2010-04-16 @ 18:01:38
Postat av: Paulina

Ja, så himla synd! tjejer borde stötta varnadra och inte tvärtom.

2010-04-18 @ 10:49:03
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

sant,så många konflikter man skulle kunna undvika om man slutade vara så himla svartsjuk hela tiden.

2010-04-18 @ 13:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0