Är spöket kär i mig?

Det händer underliga saker hos mig ibland. Jag hör ljud, viskningar, känner beröring och ser saker som inte finns där. Det har hänt ett par gånger under ungefär 8-månaders tid. Det händer när jag antingen ska somna eller när jag håller på att vakna, i det tillståndet som man är halvt vaken och halvt sover. Det händer bara när jag är själv.

Allra första gången hörde jag ljud under sängen, det lät ungefär som en hund som morrade (och det var inte utifrån, det kändes som att det var en centimeter från mitt öra).  Jag vet 100% att jag var helt vaken, jag hade precis lagt mig och inte hunnit somna. Jag blev lite rädd men lät det bara va, men det fortsatte, så till slut när jag försökte resa mig så kändes det precis som att någon höll fast mig, jag kunde inte röra mig! Jag försökte skrika, men fick inte heller fram någon röst. Efter en stund som jag kämpade så släppte det plötsligt, jag var helt genomsvettig. För att försäkra mig om att jag inte drömde utan att jag verkligen var vaken så gick jag upp och la vissa grejer på ett speciellt sätt, för att sedan på morgonen kolla om dom stod kvar. Och det gjorde dom, så det var ingen dröm!

Det gick ett par måndar sedan hände det igen, men denna gången hörde jag inget, utan jag såg människor jag känner gå runt min säng, dom gjorde inget, bara kollade på mig, Jag kollade runt om i rummet och allt stod exakt som det gjorde när jag la mig, (detta var på morgonen) och så hände samma sak igen, så fort jag försökte röra mig eller skrika så känner jag mig paralyserad, får panik! Och så fort det släpper så flyger jag fram(bokstavligt talat).

Varje gång detta händer, försöker jag ta mobilen för att ringa någon (rädslan är så enorm, så jag bara vill försvinna.) Jag lyckas alltid ta mobilen, men när jag ska ringa så kan jag inte röra mina fingrar. Jag vet att jag är vaken eftersom mobilen sedan ligger i min hand när detta släpper. Vissa gånger har mobilen stängts av när jag försöker ringa, precis som att någon stoppar mig från att ringa. Vissa gånger har mobilen börjat ringa, när jag försöker kolla vem det är som ringer så står det att JAG SJÄLV ringer till mig själv, mitt eget nummer alltså. Jag förstår att det kan vara tekniskt fel ibland men det händer aldrig annars! Det är så sjukt att det bara har hänt under mina ”attacker”, kan liksom inte bara vara sammanträffande? Och vem skulle ringa mig  kl 5 på morgonen? (Har t.o.m bytat mobil på grund av detta, men det har även hänt med den nya)
 
Det sjukaste är att dom senaste gånger detta har hänt, så har jag varken sett eller hört nåt, utan känt! Vilket är ännu läskigare. Senast låg jag och sov, och vaknar av att någon tar på mig och pussar mig på nacken och ryggen, jag kan t.o.m känna andetag mot min hud, det känns så fruktansvärt äckligt! Och när jag ska vända mig om för att se vem det är så kan jag inte röra mig. Och jag kan riktigt känna att någon håller fast mig, jag får ont i armarna av att någon håller hårt i mig, men jag kan inte se någon. Jag får kämpa i flera minuter innan det släpper.

När detta händer vågar jag aldrig somna om, för att jag är så rädd att det ska hända igen, det är plågsamt, jag tvingar mig att ligga vaken fast jag är jättesömnig!


En gång sov min lillebror över, han sov på soffan och det krävs mycket så att han ska vakna. Den natten fick jag en sån här attack, och han vaknade av det och kom in i rummet (så fort han kom in i rummet släppte det) Han sa att jag hade skrikit och gjort konstiga ljud. (Tänk! han vaknar inte ens när man står och skriker i hans öra, men han vaknade av mina skrik, så jag måste alltså skrikit högt!)  Då fick jag bekräftat att jag iaf inte drömmer utan att jag verkligen kämpar mot något, och jag märkte att varje gång jag försöker skrika, och inte får fram någon röst, så skriker jag egentligen, bara att jag själv inte kan höra det.  


Vad ska jag göra? Det är så sjukt obehagligt, jag orkar inte med det längre. Detta är så hemskt! Jag lider något så fruktansvärt när det händer. Kan det vara ett spöke? (Egentligen gör den aldrig något elakt, utan tvärtom, den är kärleksfull. Men jag hatar det! Vill bli av med det.) Ska jag söka upp något medium?
Nu tror ni säkert att jag är sjuk i huvudet, :P men det är sant!




Ursäkta det långa inlägget. Men det går inte att kortfatta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0