Nyårslöften


Nu börjar det närma sig. Jag har aldrig haft några seriösa nyårslöften egentligen... Har gjort det mest som en kul grej, men detta året känner jag att det behövs.

Detta året har varit det värsta året i hela mitt liv inom många områden.  Det började redan förra året, då hoppades jag att allt skulle vända vid årskiftet (önsketanke!) Men det har fortsatt hela detta året också.
Till det nya året hoppas jag verkligen att det blir ändring på detta, det måste det bli! Orkar inte mer i den onda cirlkeln.  
Jag vet att själva nyår i sig inte medför någonting, det är egentligen en helt vanlig dag som vilken annan som helst. Det är bara en kalender som säger att det är ett nytt år som börjar just den dagen. Men det är något psykiskt. På något sätt vill man alltid ha förändringar inför det nya året. Man sätter upp mål och skaffar motivationen till att fullfölja dom.

Jag har aldrig varit så svag och skör som detta året. Jag har inte haft motivation till någonting, tappat krafterna och inte funnit lycka i någonting jag gör. Vilket känns väldigt konstigt för mig i och med att jag alltid varit en mycket glad person i mig själv, som älskar utmaningar, fester, LIVET! Tyvärr har jag förvandlats till något helt annat. Något grått, trist, trött och totalt omotiverad. Sjukt deprimerande!

Det är mycket som har hänt...  Att sammanfatta allt räcker knappt svenska akademins ordlista!
Folk som sårat mig (gång på gång), lögner, svek, för många dåliga nyheter, dödsfall, mardrömmar, för mycket folk omkring mig som sprider negativ energi, folk som man trott har varit vänner som bara utnytjar en efter deras eget bästa. (Som bara hör av sig när det passar dom, när dom vill festa, när dom behöver något, när dom mår dåligt men aldrig annars!) Men nu har jag insett vilka det är och försöker ta bort allt sådant från mitt liv.  Det finns för mycket fint i livet och mycket bättre saker att lägga sin tid på än att fastna i ett djupt hål och bara sitta kvar.
Det jag vill är att bli mig själv igen. Och nu samlar jag krafter till att ta tag i det och få en ändring på detta.



Mina Nyårslöften:


• Min första blir att börja om på nytt, bli som jag egentligen är och må bra!

• Inte bli sårad mer, Förlåter inga fler lögner!

• Jag ska lägga skit bakom mig som inte längre är viktigt. Jag lämnar vänner ifrån mig som får mig att må dåligt.

• Försöka träffa/uppskatt dom personer som verkligen betyder något oftare!

• Hitta vad jag vill börja plugga

• Lyssna mer på glad musik

• Träna mer :) (alltid på listan.. lika usel på att hålla det varje gång) haha..

• Resa!

• Hemligt

• Att fullfölja mina mål :)




Livets mening = Att vara lycklig, fri, utvecklas, skratta, känna, kärlek!

Väntar på att ödet ska bli till min fördel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0