Deja vu

Hela dagen igår fick jag deja vu- upplevelser. Allt som jag såg, pratade om eller gjorde, kändes som att jag hade gjort/sett det förut. Och nu menar jag inte vanliga händelser som att äta, sova, träna m.m, utan mer specifika saker som t.ex samtal med olika personer om saker som hänt nyligen som jag omöjligt kunde vetat eller upplevt innan. Det är en sjuk känsla. Jag brukar få det, men inte ofta som igår, det var i stort sett allt som kändes så.
Människor upplever dejavu i olika grader. Jag brukar känna det i så pass hög grad att jag inte endast känner igen situationen utan även vet vad som kommer att hända eller sägas härnäst, ibland kan jag veta vad som kommer att hända i flera minuter framåt. Och så händer det! Vilket känns lika sjukt varje gång!

Jag har också haft en massa konstiga drömmar de senaste veckorna. Det sägs att man drömmer om saker som man har sett, eller tänkt på under dagen. I så fall måste jag ha ett sjukt liv och se väldigt konstiga saker, eller har jag så sjuka tankar?









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0