Arkiv- X

Igår kollade vi på Arkiv-X, en gammal TV-serie från 90-talet. Jag tror alla känner till den men den handlar i alla fall om två FBI-agenter som jobbar på avdelningen för paranormala fenomen.
Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga som inte har vetenskapliga förklaringar.
Allt som har med UFO, utomjordningar, spöken, vampyrer och sånt att göra.

Man har hört eller sett många som påstår sig ha sett UFOn osv, men eftersom det inte finns några bevis vet man inte om det är sant eller om dom bara hittar på. Jag har själv aldrig upplevt eller sett något sådant (förutom mina spök-upplevelser jag skrev om i ett gammalt inlägg). Men när vi åkte till Ayia Napa för första gången 2007 var jag och mina kompisar med om en del märkliga saker.

Det första vi ser när vi är på väg mot vårt rum är att numret är borta. Alla dörrar hade en liten bricka med rumsnumret på, fast vår bricka var helt svart, precis soom att det var bränt eller liknande.
Så fort vi kommer in i rummet börjar en av mina kompisar att må dåligt, hon börjar gråta men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Så fort vi gick utanför rummet, när vi t.ex var i receptionen, när vi gick och handlade, när vi badade osv, mådde hon bra...
Senare den kvällen ringer Annas telefon. Hon svarar och kommer in i rummet med en skräckslagen blick där jag och Micki låg i sängen och vilade, hon sträcker fram telefonen till oss och båda lyssnar... Vi hör typ en alienröst (jag vet inte hur en alien låter, har aldrig hört en :P men jag kan tänka mig att om dom hade funnits så hade dom låtit ungefär så) Det lät ungefär som sådana ljud man hör i skräckfilmer (typ The Grudge). Vi blev så rädda så Micki smällde iväg telefonen mot väggen.
Efter det fortsatte konstiga saker att hända.. småsaker, men eftersom det var så många småsaker så blev det mycket! T.ex duschdrapperiet hade två hål precis vid ögonhöjd, och alla upplevde som att man kände sig iaktagen när man duschade.
En annan sak som hände var att en del av Mickis MP3 var försvunnen... Vi letade ÖVERALLT, väskor, golv, skåp och framför allt kassaskåper där MP3:n låg... vi hittade inget.. Vi tömde kassaskåpet, alla tog ut alla sina saker och kollade, inget där! vi gav upp. Efter en stund när vi öppnar den för att ta ut något annat så ligger den där, í mitten!!!  Tror det var jag som "hittade" den.. Helt sjukt!  (Måste tillägga att ingen annan förutom vi varit inne i rummet då vi var där under hela tiden).
Och en ännu kusligare grej var att när vi vaknar morgonen efter och ska ta ut pengar från kassaskåpet så ligger där en annan tjejs ID och bankkort, När vi kvällen innan TÖMT kassaskåpet och det enda som låg där var allas mobiler, MP3 och plånböcker.
Det hände en massa andra skumma saker som inte hade någon förklaring... Till slut förflyttade dom oss till ett annat hotell. Och då vände allt och allt blev mycket bättre. Sjukt eller hur?!  Jag vet inte om det var värmen :P  eller det verkligen var något skumt med det rummet, men läskigt var det när man var där iallafall.

Hotellet var jättefint i övrigt, absot inget fel på det, det var bara just det rummet.





Dörren till vänster är vårt rum, där ser man den svarta "brickan"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0