Shameless

Har börjat kolla på en ny serie .
Handlar om en familj med sex barn där pappan är alkoholist och mamma har lämnat dom, och den äldsta dottern tar hand om alla ungarna . Trodde det skulle vara drama men det är mer åt komedi hållet. ÄLSKAR DEN ! Tycker det är konstigt den inte blivit mer känd ! 
Jag älskar Lip, han är min favorit ! 😊


Anywhay.. Känner igen mig lite i äldsta systerns roll. Inte för jag har någon alkoholiserad förälder . Men för massa annat som gjort att jag har fått ta mycket ansvar redan sedan liten . (Antar även att många som är äldsta syskonet har känt så, mer eller mindre)
Jag tycker inget barn någonsin borde känna så! Barn ska vara barn det är därför föräldrarna finns ! Och kan föräldrarna pga olika omständigheter inte ta det ansvaret tycker jag inte man ska skaffa barn helt enkelt . För det är tufft att behöva ta det som barn. Önskar ingen det..... 
Det var mest när jag bodde hemma , men den där ansvarskänslan släpper man nog aldrig helt. Känner så fortfarande ibland . 
Trots det har vi haft en lycklig och bra barndom . <3 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0