We dont need no education, we dont need no tough control

Om man är ute en kväll, och går hem tidigare än alla andra, då är man en toffel och världens tråkigaste.... Om man har kul och stannar kvar, då är man oansvarig och skiter i sin hund... Vad man än gör är där någon som har åsikter och värst av allt: lägger sig i! 
Alltid har det varit så här... Sen man skaffade hund, blev det bara värre,  fler och fler som berättar hur man SKA göra, och alla säger olika. Jag kan bara tänka mig hur det blir sen när man har barn?! För alla andra vet ju bäst, bättre än en själv vad som är bäst för en själv ju! 

Det är OK att tycka, tänka, tro vad fan man vill, det är ditt problem. Men det som stör mig är att folk verkligen lägger sig i .... Jag kan inte lyssna på andra som säger till mig hur jag ska göra när de själva gör saker jag aldrig skulle gjort. Vissa tror nog att de själva är perfekta och felfria. Hur man nu kan tro det.
Vad sägs om att folk granskar sig själva istället ? Och att alla jobbar på sina egna problem... Alkoholproblem, dåliga vanor, etc etc den ena värre än den andra..

Jag skulle inte lägga mer än max en tanke åt det... Skulle inte få för mig att ingripa förutom om det är att jag faktiskt verkligen vill hjälpa personen i fråga på riktigt, och då är det just e att HJÄLPA, inte bara peka med fingret och visa att " jag vet bäst".




Kommentarer
Postat av: Snuffan

Håller med dig! Bra skrivit hjärtat 👍💗

2013-11-26 @ 13:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0