Lush

Det har blivit mycket sminksnack här på bloggen, både då jag får en del helskickat, och då det är mitt intresse! Dessutom har vi en massa make-up nu i skolan och det är det roligaste ämnet!!
Tyvärr finns det ju en baksida med ALLT. Inte minst inom sminkmarknaden.
Alla som känner mig vet vilken djurvän jag är! Och jag tror att när det gäller en hel del saker så blundar man för problemen då man annars hade blivit helt psykad av allt som pågår bakom gömda väggar i denna sjuka värld!

En kvinna från Lush, bestämde sig för att gå igenom en 10-timmars tortyr som djur utsätts för varje dag för vår fåfängas skull. Modig kvinna! verkligen.
Folk reagerar direkt när man ser en människa gå igenom detta. Och många tycker att det inte alls är lika farligt om det är djur. Jag skulle snarare säga att det är MINST lika hemskt. För att djur kan inte prata, de kan inte försvara sig, de kan inte ha åsikter eller ta beslutet om detta. De är maktlösa. Dessutom har människor ondska i sig.... Folk som är elaka, VÄLJER att vara det... djur lever efter instikt, inte ondska.
Listan är lång på vilka företag som utföt test på djur. De flesta av det största märkena faktiskt! :( Bl: Loreal, Maybelline, Kerastase m.m.
Försök hålla lite koll i alla fall på vilka produkter ni använder. Jag har börjat tänka allt mer på detta då smink har blivit en så stor del av mitt liv.

tänkvärt.

'



Kommentarer
Postat av: Anonym

då är ju UNE ett perfekt märke för dig :-)



UNE MAKEUP

UNE Makeup offers something different: cosmetics formulated to bring out the skin's natural tones and enhance natural beauty rather than smother it. Made from 98 to 100 per cent natural or, where possible, organic ingredients approved by French organic certification organisation Ecocert and not tested on animals, UNE Makeup looks set to cause a stir in the beauty industry, backed by the knowledge and expertise of French cosmetics brand Bourjois.

2012-05-28 @ 16:29:47
Postat av: Cassie Lexiia

Du som skrivit innan :P haha.

Alltså visst det sminkmärket är ju skit bra för just de sakerna, att de verkligen inte är testat på djur & bara natur produkter osv.

& ja, vissa produkter i det märket kan jag verkligen rekommendera, men verkligen inte fondatiorna iaf, alltså jag har sminkat med det märket i flera veckors tid på olika människor. & jag kan erkänna & säga det att det faktiskt inte blir jättefin bas antingen blir det för kletigt eller för torrt, inget mitt i mellan. Tycker jag iaf & så ska det ju inte vara!

2012-05-31 @ 14:24:37
URL: http://cassielexiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0