CYBERWORLD

Alltid när jag reser så fylls min kropp med en massa ny positiv energi! Det är en härlig känsla
Varför kan man inte känna så alltid? Jag tror det beror mycket på all negativ energi som finns runt om en.... människor man omringas av som sprider negativ energi om sig... Och den allra största boven: denna jävla cyber värld vi lever i som är så sjukt jävla patetisk!!! Omedvetet tror jag att alla påverkas av den! vare sig det är genom bloggar, skvallersidor, facebook, media,presrationsångest, krav,  pengar, avundsjuka, ideal osv......

Förstå mig rätt, Jag Älskar Internet! Det är ju trots allt värdlens bästa tillgång till i stort sätt allt! Men det räcker för mig i liten dos! Jag hade ALDRIG kunnat sitta framför en dator en hel dag... 
Den senaste tiden har jag lagt ner allt med sociala medier. Och jag mår fan så mycket bättre ska ni tro! Jag läser INGA bloggar längre, de är sjukt jävla patetiska om man tänker efter... (syftar mer på "kändis"-bloggarna nu då) Vad fan bryr jag mig om vad en människa jag inte ens känner har köpt eller ätit för mat?!.....  Om jag ska följa någon blogg, ska det vara för jag är intresserad av personen bakok och vad den har att säga, åsikter osv! Något som ger mig något.

Jag har känt mig hel!  Jag har varit pigg och mått riktigt bra! en innerlig frid och lugnt, ingen stress. Mycket tack vare att jag umgåtts med människor med en överdos av positiv energi.
De första dagarna utan mobil, facebook, bloggen, sms, osv var hemska... precis som något fattades..... var stressad även om jag inte behövde vara det.... bara vanan att svara på 20 sms, 10 samtal och 30 mail samtidigt..... typ... Sådan skillnad det blir när man skiter i allt det ytliga och materiella. Jag hade inte en minut över att lägga energi på att störa mig på på någon på nätet eller om folk som lägger all sin tid på att kritisera, snacka skit och hitta fel hos andra. Ni som gör det: Hur orkar ni med er själva? 
Helt ärligt så har det varit skitskönt att bara slippa det ett tag.

Kan ju säga som så att det mest ansträngande jag känt under hela resan var efter en galen festnatt. Jag kände mig heelt blåslagen dagen efter när jag vaknade hade ont i heeeela kroppen, VARENDA liten del alltså!!!! haha  = BRA FEST!!! :D 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0