Religion

Känsligt ämne, upprör många, men what the * ?!
Som jag tidigare sagt så är jag väldigt intresserad av det övernaturliga (Säkert dels för att jag upplevt en del sjuka saker själv! för det tror jag man måste göra för att tro på det) I alla fall, vissa människor går helt emot mig/ oss som tror på sånt, och säger att det bara är människor som är okunniga som tror på sådant.

I sådana fall tycker jag att religioner (Som den större delen av världen tror på, på ett eller annat sätt) är sjukt mycket mer korkade människor! Så många oskyldiga offer som dött tack vare en "god" tro.
Och att Maria var oskuld och blev gravid?! + allt annat påhitt som nånj mupp från förr har skrivit... ehhh jaaa , visst!










Kommentarer
Postat av: rob

håller med!! hade vi inte haft religioner så hade världen sett underbarare ut.

2012-02-03 @ 13:59:50
Postat av: Anonym

det är inte religionen som är problemet. Det riktiga problemet är människans girighet som har har gjort att världen ser ut som den gör.

2012-02-03 @ 17:14:07
Postat av: old friend R-F

,,,,, mitt i prick P.

Religion har dödat och kommer att ta dö på långt många fler människor än vad exempelvis cancer och HIV tillsammans gjort/kommer att göra!

Tycker mej känna av Dina vibbar av ateism,,,,

(bra då är Vi två)

2012-11-30 @ 20:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0