Lyxkryssning


Påskön, Chile

Nu när jag ska gå min utbildning finns det många olika områden man kan jobba inom sen, som jag tidigare nämnt. Jag är ganska säker på vad jag kommer att fokusera på, men tror också man märker det efterhand, vilken inriktning man vill gå, eller vilka mål man har.
Har funderat lite på att kanske jobba på ett kryssningsfartyg efter utbildningen :)  ENDAST temporärt då. En period liksom. Har en kompis som gör det.. Verkar awesome!
Hade varit helt underbart att jobba på en kryssning runt CentralAmerika, SydAmerika, och NordAmerika,... ja. amerika helt enkelt! :) Finns så många fina ställen där.... Västindien, Mexico, Karibien... ja, alla exotiska länder...

Har förr varit sugen på att göra en backpackingresa i Sydamerika (dock inte aktuellt längre) Men där är så många spännande platser! En massa olika sortes miljöer; djungel, glaciärer, vulkaner, öken, laguner, surfstränder, regnskog, berg, ja i stort sätt allt! Bara i Chile finns alla de här olika typer av natur i och med att det är ett så långt land! Sommar och vinter i samma land liksom, fast på olika ställen... Där finns så sjukt mycket jag vill se!!
Här kommer några av dom....


Amazonas


Pucon (Vulkan), Chile


Igazu fall - Argentina


Pantagionen, Chile


Hade även velat gå Inkaleden med Machu Pichu som mål.


Torres del Paine, Chile


Saltöknen, Bolivia (Hela öknen är som en stor spegel!)


Inte många ställen i världen där man kan se ROSA delfiner! BARBIEROSA liksom...
De finns också i södra Chile, Många lyxkryssningar åker förbi dom delarna, har man tur så får man se ett gäng. :)

Vet inte om dom är fina eller äckliga... haha.. dom ser liksom nakna ut på något sätt?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0