Thai Gryta

Mina recept brukar vara uppskattade, så jag tänkte skriva vad jag hade i Thai grytan igår. (Gick inte efter något recept utan tog vad jag själv tyckte passade)

Havsmusslor
Ishavsräkor
crabsticks
1 stor gul lök
2-3 klyftor Vitlök
ca 5 dl Matlagningsgrädde
lite Soya
3 msk tomatpure
2 tsk Sambal oleke
Red crurry-paste
Fisksås (eller fiskbuljong)
bambuskott
vattenkastanjer
1 röd paprika
1 chilli
1/2 purjolök
färska champinjoner
sockerärtor
cocktailtomater
kokosmjölk
jordnötter eller cashewnötter
+ kryddor (salt, peppar, red curry, örter, paprikapulver )

Stekte "köttet" i lök och vitlök, sen i med grädden och resten av grejerna.... klaart! =) Och så ska man ha ris till!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0