IL Cuore per Martina <3

Som somliga vet så gick min chef bort för ca 2 år sedan. En ung, härlig, glad och vacker ung kvinna!  Som lämnade en man, två barn och många vänner efter sig. Nu har hennes man och barn tagit fram ett vin ägnat till henne: IL Cuore per Martina ( ett hjärta för Martina)  
Etiketten är framtagen av en känd designer, vinet kommer från Verona trakten i Italien där hennes familj Buzzi-Donato kommer ifrån. Flaskan är specialframtagen, lång och smal. Hon älskade vin, så detta är en väldigt fin gåva.

Samtliga inkomster av försäljningen på Systembolaget går till stiftelsen, vars enda uppgift är att skänka pengar till olika hjälporganisationer främst för barn. Till vilka organisationer pengarna ska skänkas till bestämmer deras barn som äger märket.

Jag blev otroligt berörd när jag fick mailet då hela fallet var chockerande och oväntat när det hände. De har världens finaste barn och jag tycker det är jättefint att de ska skänka pengarna till välgörenhet. ♥

Vinet är lång, smal, vacker, elegant, djup, förförisk och gott- precis som hon var. (Ni kan läsa mer på bilden)
Det är ett rött vin som passar bra till mörkt kött. Så nästa gång vi ska ha finmiddag med viltkött så är det detta vinet jag kommer köpa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0