Baby eating

Det här med alla de olika bantingsmetoderna... det nya nu med baby mat på burk. Hur sjukt? Nya Hollywoodtrenden för att det är kalorisnålt och innehåller all näring och vitaminer man behöver.....  JA! Som en bebis behöver ja! Vad fan gör en bebis?! Ligger och sover dagarna i enda, rör ju sig knappt. plus att mängden mat är tänkt för barnets storlek. och den är myyyycket mindre än en vuxen människa. En vuxen människa gör ju av med så mycket mer energi, och behöver då mer för att orka med både psykiska och fysiska påfrestningar. Om man äter burkmat räcker det ju knappt med energi till ett halvt ben ?!



Ät vad fan ni vill! Och njut av det! Jag älskar mat, chips och allt annat gott som finns, och hade aldrig kunnat sluta äta det bara för att se ut på ett visst sätt. No fucking way!!
Det jag gör istället för att svälta ihjäl är att kombinera det onyttiga jag äter med nyttigt mat. Hela min livsstil så allt fungerar ihop. Jag tränar, rör på mig, dansar, powerwalkar, dricker mycket vatten och på så sätt kan jag äta allt jag vill, i mindre portioner givetvis.

Vill ni bli smala så:

• Motionera: rör på er, kan vara allt från träningspass, gym, dans, promenad whatever! Det som passar dig bäst helt enkelt.

• Svält inte dig, det förstör ämnesomsättningen och på så sätt kan du gå upp i vikt mer när du börjar äta normalt då man rubbar det helt. Dessutom blir man inte snyggt smal utan mer benig= fult.

• Ät ofta men mindre portioner, ät inte så du blir så mätt så du inte kan röra dig :P

• Ät frukt, smoothies osv istället för godis när sötsuget kommer.

• Ät mindre kolhydrater, så som bröd, ris och pasta.

• Inte dricka sprit= Man går upp mer i vikt av det än man tror!

• Inte röka, det gör kroppen svagare = svårare att orka träna/ha bra kondition.

• DRICK MYCKET VATTEN!!




Kommentarer
Postat av: Robin

Baby mat? seriöst? dom metoderna du nämde är dock bra mycket bättre. Själv gick jag ner från nästan 130kg till 80kg bara genom att cyckla. Efter det så började jag på gym.



Efter det så har jag bara blivit mer och mer vältränad =) inte en chans att jag kört på bebis mat ialla fall för att gå ner i vikt xD

2011-01-25 @ 00:21:10
URL: http://gamingground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0