Lev i nuet!

Har ni tänkt på att man sällan gör det? Oftast planerar man, allt möjligt, både vad som kommer att hända den närmaste veckan och flera år framåt, vissa planerar hela sitt liv, eller så tänker man tillbaka på saker och minnen, vad man kunde gjort annorlunda osv.
När man är ung så vill man bli stor, och vill att tiden ska gå fort. Man längtar efter att ta studenten bl.a. Men sen när man har tagit studenten saknar man skoltiden. Och när man är gammal lever man på minnen. hela livet är så! Det är sällan man lever i nuet.

Varför inte istället fokusera på allt som händer just nu och göra det bästa av allt så har man både roliga minnen och säkert en bra framtid också?! Bara det att man njuter av det!
Alla åldrar har sin glans och sina fördelar, så det gäller att ta vara på det. Ibland kan jag längta efter något, tillexempel att få barn, gifta mig, resa osv... Men sen tänker jag efter och vaknar från mina drömmar... Varför längta efter sånt? Det kommer när det kommer! När man väl har barn kommer man ångra sig att man inte njöt tillräckligt av att kunna sova själv eller tillsammans med sin pojkvän/flickvän utan att bli väckta eller störda, att ha friheten att göra precis vad man vill utan att behöva ta hänsyn till någon, listan kan göras lång!
Det är bara roligare att leva när man tänker så. För då njuter man just nu och har samtidigt saker att se framemot!

Förr ville jag inte bli vuxen, jag ville verkligen dö i ung ålder för att aldrig bli gammal, (då menar jag typ max 50) men med tiden har man lärt sig att det säkert kommer att vara supermysigt när man är i den åldern också! Känner hur många kvinnor som helst (50+) som har det hur bra som helst och är nöjda med sitt liv.

Livet blir vad man gör den till!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0