True Love

Jag saknar den där RIKTIGA kärleken. Sådan kärlek som finns i filmer. Ni vet, att man är så kär att man får fjärilar i magen när man ser varandra?

Så som Romeo & Julia, eller Kirstin och Edward i Twilight eller Kate & Jack i Titanic ♥

Att man inte kan motstå varandra, attraktionen mellan varandra, att det inte finns någon annan i världen som attraherar en mer än den andra gör! Passionen i det man gör tillsammans, att aldrig såra den andra, tilliten. Att man alltid är 100% trogen och att man bara har ögon för varandra och INGEN eller INGET annat spelar någon roll sålänge man är tillsammans! Att den man älskar ALLTID går i första hand. Kärlek utan regler eller tvång- att man gör allt av känslor från hjärtat och för att man vill!  




Jag har alltid drömt om sådan kärlek. Jag är väldigt realistisk när det gäller det mesta, men detta HOPPAS jag verkligen att det finns! Även om det kanske låter omöjligt för många, eller många som aldrig varit med om det. Jag tror på det! Det gäller bara att hitta den rätta.

Jag kan verkligen dagdrömma om den dagen min prins friar till mig, jag vill att det ska vara som i sagor, romantiskt! (Samma gäller här, jag är inte så romantisk av mig i vanliga fall... Har aldrig riktigt gillat romantiska dejter osv. Har alltid tyckt bättre om att det ska vara mer avlappnat eller att man gör roliga saker tillsammans. Iallafall i början.) Men just det ögonblicket när han friar vill jag verkligen ska vara romantisk, att det ska komma som en överaskning. Kanske att man sitter på en fin restaurang någonstans utomlands, eller på Eiffeltornet i Paris eller på en kryssning i karbien under en stjärnklar himmel eller på stranden vid en solnedgång, ja... det finns mycket att välja på. Men att det verkligen ska vara så fint som i filmer och att jag inte ska ana nånting över huvudtaget!
Jag vill absolut inte ha det så som många gör att man bestämmer när i livet man ska förlova sig, eller planerar långt innan när man ska gifta sig osv. Det känns så strukturerat på något sätt.
Vissa jag pratar med har redan planerat hela sitt liv i förväg och delat upp så att alla de olika "momenten" ska komma med jämna mellanrum: "När jag fyller ... ska vi skaffa barn, då ska vi också skaffa hus, sedan ska vi ha ett barn till, fem år efter det ska vi förlova oss och sedan inom ett år gifta oss."
Hur kul är det???

Nu är det absolut inte så att jag vill förlova mig eller gifta mig nu :P
Kom bara att tänka på detta i samband med om äkta kärlek finns. För om inte det finns, är det svårt att detta uppfylls när tiden väl kommer.


Finns den på riktigt?

Kommentarer
Postat av: Paulina blogg fan

Fint skrivit paulina, men har du aldrig känt den riktiga kär känslan? Känslan där du bara tänker och pratar om den andra personen? De e den absolut finaste känslan, men det är hämskt jobbigt när de inte blir besvarat. :(

2010-01-12 @ 14:10:18
Postat av: Paulina

Jo, jag har känt den känslan, många gånger.

Som du ser skriver jag att jag SAKNAR den känslan.

Jag vet att den finns, men vill att det ska vara så fint som på filmer att den varar för evigt, och inte bara tillfälligt.

2010-01-12 @ 15:18:13
URL: http://mepaulina.blogg.se/
Postat av: Paulina blogg fan

Men inte ens i filmer vara de för evigt, filmen slutat alltid när de finaste börjar och man vet aldrig vad som hände sen. Eller så kommer de en uppföljar med andra intriger, en av dom förälskade kommer på att dom inte var 100% rätta för varandra osv. Du vet säkert vad jag menar. Men man känner ju aldrig den känslan mer än en gång, din första kärlek. Så var de för mej iaf, kommer för alltid sakna den personen, den som föralltid kommer bettyda mest för mig vad som än händer och kommer alltid att sakna. Jag försöker också drömma bort mig i filmer, låtar, dikter och situationer man innerst inne vet aldrig kommer inträffa, fast man hoppas de varje dag :) Än idag hoppas jag att vi ska hitta varandra igen trotts att jag har en annan partner nu som jag såklart tycker om väldigt mycket, men de kom ju som sagt aldrig vara de samma. :(



Skit samma, as bra blogg Paulina. :)

2010-01-13 @ 02:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0