Marionett


Vi lever i en Marionettvärld där alla människor styrs av media och samhället. Det styr vad som är rätt och fel, fult och snyggt..osv. Det är inte många som vågar sticka ut från mängden och vara sig själva.

Alla människor klär sig ganska lika, följer samma mode, har samma hobbys, aktiviteter, osv. Det är OK om man nu vill det. Men jag tycker det går över gränsen när människor t.o.m tycker samma om allt. T.ex när det gäller skönhetsideal, I vissa länder strävar man efter size 0, andra länder tycker att större kvinnor är vackrare, i vissa länder så som länder i Europa fokuserar man på bröst, medan i andra länder i tex Sydamerika är det ben, och rumpa som avgör sexigheten. Jag menar, Hur FAN kan ett helt land eller t.om Kontinent tycka samma??? Det är ju omöjligt!! Man kan ju inte tycka att en viss kropp är fin beroende på vilket land man kommer ifrån? Det är väl olika för varje person. Men när man växer upp med ett visst tänkande så graveras det in i hjärnan och därför tycker alla samma! Media trycker i oss en viss imormation, och alla följer den som spelpjäser i ett stort SPEL!
Hade man sett det uppifrån så hade jag skrattat, det är ju löjligt.

Människor kollar ner och klagar på de som är "annorlunda". Allt ska vara så normalt, om en person inte lever efter en viss mall så är den avvikande.
Why?? Jag tycker det är kul med olika personligheter och olika smaker!

Jag tycker snarare det är människor som går efter regler som är avvikande

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0