Fru Anka

 


Det har varit ett jävla tjat om Anna Anka! Alla hatar henne, jag tycker hon är skitball :)

Visst, hon har lite knäppa argument, men det är ju det som är det roliga. Det är kul att se så många som blir så förbannade över hennes uttal och lägger en massa tid på att klaga. Så många som engagerar sig i att vara bittra, ändå sitter dom bänkade en cm från Tv:n varje måndag kl 21.00. haha

Hon verkar vara en härlig person.
Därför håller jag med henne i vissa punkter. Jag gillar hennes syn på att ha olika roller i förhållandet, Klart man vill ha jämställdhet när det gäller lika lön osv., men herregud…  kvinnor ska fortfarande vara kvinnor och män ska vara män! Bara för att man vill att det ska vara jämnt innebär det inte att man måste vara lika i allt. Jag gillar olikheterna mellan mannen och kvinnan, jag tycker att det är lite det som är poängen. Man attraheras av varandra, för skillnaderna. (Nu menar jag inget emot homosexuallitet. Vissa gillar män, andra kvinnor. Just för det speciella inom de båda könen.) Hur kul skulle det vara om alla kvinnor såg ut som män? Jag vill också ha jämställdhet men herregud jag behöver inte se ut som en kille för det? Jag tycker inte det har med varandra att göra? Man kan ha jämställdhet och ändå tycka om att vara kvinna. Jag älskar allt tjejigt och allt ytligt med att vara tjej. Och jag förstår verkligen inte tjejer/kvinnor som ”ger upp” och skiter i att fixa sig så fort dom fått pojkvän.

Och som henne tycker även jag att det är hur charmigt som helst att killen betalar notan osv. I de flesta länder är det fult om man delar på notan. (själv har jag alltid varit väldigt noga med att betala för mig mitt eget och aldrig känna att jag utnyttjar någon) Men jag förstår hennes resonemang, eftersom det mesta i samhället är till killarnas fördel borde vi passa på när nåt är till vår fördel. I gengäld får ju mannen annat som dom inte är lika bra på, som hon säger: kvinnan tackar genom att vara attraktiv. Om man bara tänker hastigt, så tycker ni säkert att det låter helt pantat, men det ligger något i det. Killar har inte samma krav som tjejen när det gäller utseende, det är ingen ovanlig syn att se en fin sexig tjej med en ful flottig gubbe. Men skulle tjejen däremot välja att inte fixa sig och helt enkelt vara ful, så skulle iaf många killar börja kolla åt ett annat håll. Så på sätt och vis jämnar det ut sig lite. lite jobb från båda sidorna. 

Skillnaden är att hon verkar acceptera detta och tycka det är så det ska vara, att om man inte fixar sig så har mannen rätt att lämna en, där tycker jag inte som henne! Jag tycker inte det ska vara ett krav för tjejen att vara snygg, och att om hon inte är det så tröttnar han och söka på annat håll. Jag tycker det gäller både mannen som kvinnan. Mannen ska också anstränga sig och vara snygg för tjejen. Jag vill alltid känna mig fin för min kärlek och då vill man självklart att han ska vara fin för mig. Det är lika stor risk att man som tjej tröttnar och söker annat. Dessutom avgör inte snyggheten om killen är trogen. Det finns hur många snygga kvinnor som helst som blir bedragna, det ser man till exempel hos kändisarna. Svin kommer alltid att vara Svin!

Så på vissa saker tycker jag det går lite i överdrift. Verkar nästan som hon inte har någon egen personlighet, ingen vilja, inga intressen, ingen makt, inget liv. Hon lever endast för mannen, och det är enligt mig sjukt! Det är synd. Man ska kunna ha olika roller men ändå vara en egen person och inte vara beroende av någon.

Jag tycker hon är jävligt cool i alla fall!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0