Viña del Mar

Som vissa vet så kommer mina föräldrar från Chile.
Jag var aldrig där som liten och har aldrig bott där själv, så jag har absolut inga minnen därifrån. Men jag har varit där ett par gånger när jag var ungefär 16/ 18 år...  Och jag har haft sjukt roligt varje gång. Jag hade aldrig kunnat bo där, pga de stora skillnaderna mot Sverige som jag är van vid. Men det är ett perfekt turistställe att resa till. Ett helt annat liv, när man är där känns det som man lever på riktigt, helt otrolig känsla. Där finns SÅ mycket att göra, dygnet runt! Staden lever på natten också, stort utbud av nattliv. Kvittar om man går ut mitt på dagen eller mitt i natten, lika mycket folk ute och alla är så glada. Mycket fest och liv!
Får lite nostalgi när jag kollar på bilder därifrån.


 

 

 

 







   Hela staden ligger vid kusten. Staden heter Viña del Mar och betyder: Havets Vingård.

 


Kommentarer
Postat av: kevin

nice!

2009-11-18 @ 14:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0