Machist!!!!


Hatar killar som behandlar tjejer orättvist! Som gör mycket själva, men så fort tjejen gör det så är det fel.
Finns flera exempel på detta. Ett klassiskt och uttjatat exempel är att ju fler killar har sex med, mer "värda/coolare" är dom, medan om en tjej gör samma sak sjunker hennes värde istället.

Jag tycker det redan är tillräckligt orättvisst mellan könen..  Det är SÅ mycket tjejen får göra/stå ut med. Man har liksom inget val heller! Det är inte precis så att man kan be sin kille föda barnet... 

Några exempel:

• Tjejer får komma ihåg att ta P-piller, varenda jävla dag!!! Inte nog med det får man betala för dom också! (När det egentligen är något till bådas förtjänst)
• Tjejen är den som blir gravid och ska bära ett foster i 9 månader, och på köpet gå upp i vikt  (vissa, inte alla)
• Tjejen får FÖDA barnet (smärta!)
• Tjejen får amma och få brösten förstörda
• Tjejen får ha mens, inte nån gång, utan VARJE JÄVLA MÅNAD!!! under hur många år som helst!!
• Tjejen får ständigt stå ut med trycket från media som visar oss snygga tjejer överallt.
• Tjejen ska raka benen m.m annars är man lesbisk eller feminist??
• Man ska sminka sig....
osv. finns hur mycket som helst!

Trots allt detta tjejen och tjejens kropp ska stå ut med och gå igenom har tjejer mycket högre krav på hur man ska se ut än vad killar har.

Jag klagar inte så, det är säkert en underbar känsla att bära sitt barn i magen och föda den och mata den och allt vad det nu gäller... MEN jag hade inte klagat om det var liiiiite mer jämnt fördelat mellan könen.
Om det finns en gud så är han säkert man, därför han skapat oss så orättvist... usch vad jag är arg på honom i så fall!! Gillar inte honom alls!!!!


Nu menar inte jag att detta är killarnas fel, det kan ju inte dom hjälpa. Men "Machist" är iallafall killar som inte förstår detta, och gör ännu mer saker för att göra det orättvist. Många killar tror sig ha rätten över sin tjej. Jag blir förbannad på sånt! Hatar killar som beter sig så och blir så himla arg när jag ser sådana beteenden i stan, i olika kulturer, religioner osv.
Det är ett ord jag har kommit på, vet inte var jag har fått det ifrån? Har kanske läst det nånstans, eller så finns det på riktigt. J säger iallafall att det inte finns ett sånt ord och skrattar åt mig varje gång jag säger det. Men jag tycker det är fel att det inte finns ett ord för denna sorts beteenden av vissa män, därför säger jag så för att sammanfatta en kille som tycker/tänker så.




Kom att tänka på detta igårkväll när jag efter att ha bäddat ner mig så skönt i sängen kommer på att jag glömt och ta min P-pilla och bad J hämta den och han inte ville!!! Då kom alla tankarna upp... Hahaha...




Kommentarer
Postat av: Anonym

• Tjejer får komma ihåg att ta P-piller, varenda jävla dag!!! Inte nog med det får man betala för dom också! (När det egentligen är något till bådas förtjänst)=Killen får oroa sig hela tiden om tjejen tagit p-pillan, och har inte ett dugg att säga till om det skulle visa sig att tjejen är gravid.



• Tjejen är den som blir gravid och ska bära ett foster i 9 månader, och på köpet gå upp i vikt (vissa, inte alla)=Och killen får stå brevid och ta all skit, som tjejen får för sig under 9mån av hormonsvängningar.



• Tjejen får FÖDA barnet (smärta!)=Killen får se på, mer psykisk smärta än du anar.



• Tjejen får amma och få brösten förstörda=Killen får aldrig mer ta på tjejens bröst av olika andledningar.



• Tjejen får ha mens, inte nån gång, utan VARJE JÄVLA MÅNAD!!! under hur många år som helst!!=Killen får stå ut med tjejens hormon vecka, och handla binder och div.



• Tjejen får ständigt stå ut med trycket från media som visar oss snygga tjejer överallt.=Hellå, vet du vem Beckham e, eller Fredie Ljunberg. Ärligt pressen är lika stor.



• Tjejen ska raka benen m.m annars är man lesbisk eller feminist??=Killar måste ha parfym och inte äta vitlök, anars är man en slibig arab.



• Man ska sminka sig....=Killar måste träna



osv. finns hur mycket som helst!

2010-01-29 @ 12:06:58
Postat av: Paulina

haha... låter som en erfaren man inom detta området.. ;) Kul att höra det från mannens sida också! Lättare att förstå varandra!

2010-01-29 @ 16:08:21
URL: http://mepaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0