BIG NO!

Jag hatar sådana funktioner där man ringer och de ber en tala in vad ärendet gäller. 
Jag sitter på jobbet och ringde precis Telia som är en av dom som har den här funktionen. Jag orkade inte tala med en massa maskiner för att sedan efter en halvtimme komma fram, så jag la på! Men kom genast på att detta var ett viktigt ärende så jag ringde igen och ger det en chans. 
Eftersom jag sitter i receptionen så vill jag inte se ut som ett mongo som talar med sig själv, så jag säger ärendet lite sådär tyst och diskret. Men då vill maskinen att jag ska upprepa, andra försöket gick inte heller så bra, så jag försöker en tredje gång och måste näst intill skrika i luren. När hon till slut hör mig, så förstår hon inte vad jag säger (troligtvis eftersom jag pratar skånska!) Jag säger klart och tydligt: "Tjänsten Telia Kod" då säger hon (maskinen): "Fast Telefoni, stämmer det?"  Då får jag se dum ut igen svara: "Nej" och uttala det högt och tydligt exakt som det stavas, då säger hon: "förlåt uppfattade jag fel?"  (Det värsta av allt är att hon har en så där jobbig, pipig, fjäskig röst, så jag blir irriterad bara av att höra henne.) Så jag måste dessutom, inte bara skämmas för att stå och skrika utan dessutom försöka igen på Stockholmska! då säger hon: "Ursäkta, jag är fortfarande inte säker på vad du menar"  Helt jävla värdelöst!
Under den här proceduren måste man bland annat uppge sitt telefonnummer så att det ska "underlätta och gå snabbare" men vad tror ni är det första de frågar efter när jag till slut kommer fram efter en massa prat och missuppfattningar? Jo, då frågar dom vilket telefonnummer ärendet gäller. Så allt skit jag fick uppge var helt meningslös och till ingen nytta! Och inte nog med det, när jag förklarar felet så säger killen att det är ett annat nummer jag måste ringa när det gäller detta ärendet...
Nä alltså detta är under all kritik måste jag säga...


Kul var det iallafall för de som gick förbi, de fick sige tt gott skratt :) haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0