Djupa tankar bland flugor och andra insekter..

Idag när jag vaknade hade jag ett sms på mobiilen om jag ville följa med till stranden. Jag hade två alternativ, Antingen stanna hemma och laga mat eller köra till stranden. Jag valde det sistnämnda :)  (fast lite osäker var jag om erbjudandet fortfarande gällde eftersom jag fick sms:et vid 9 och jag vaknade kl 11.) Men jodå... :) Det var härligt på stranden, varmt och soligt, dock är det nog en invasion av blomsterflugor och nyckelpigor, eller ja... insekter i allmänhet här i trelleborg. Dom finns överallt! När jag skulle ta min cykel fick jag först ta bort ungefär 100 nyckelpigor som hade bosatt sig där. Iallafall... Det var härligt på stranden, det är helt sjukt att det är tredje gången jag badar i år, ångest! 
Vi pratade om lite allt möjligt, kom in på ett ämne som fick mig att tänka.

Man vill göra en massa med sitt liv, man har mycket i listan som man ska bocka av efter hand. 
Jag har hamnat i en period då allt står still, jag känner att jag lever ett så kallat rutinmässigt liv, som består av: jobb, laga mat, äta, sova.. dag efter dag... ibland är det helg. Men då är det samma visa. man gör samma saker, ser samma folk, helg efter helg. När man tänker ett år tillbaka och man känner att man gjorde exakt samma saker för ett år sedan, då är det illa!
Jag känner att jag måste göra något mer. Jag har en massa planer som jag måste hinna med! vissa snart, och andra kan vänta till senare.
Jag kan iallafall inte stanna kvar här och vänta på att något ska hända, för här händer inget! Jag måste bort!
Så nu ska jag göra upp en plan och verkligen tänka vad jag vill göra, och var jag vill åka och sedan göra det!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som en bra idé att börja tänka framåt. =) Själv ska jag kanske hoppa på skolan om ett år, men nu e jah upptagen av att svettas =P

Men hitta på en massa kul saker! Ta risker! Du e bara ung en gång! ;)

2009-08-09 @ 18:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0